PSV heeft een financieel gunstige overeenkomst gesloten met Rabobank. De bank treedt vanaf komend seizoen toe tot de groep bedrijven die gezamenlijk verantwoordelijk is voor de naam 'Brainport Eindhoven' op het shirt van de club.
Sinds 2019 prijkt Brainport Eindhoven op de voorkant van het PSV-shirt. Die naam vertegenwoordigt een samenwerkingsverband van toonaangevende bedrijven uit de innovatieve regio Zuidoost-Nederland. In het huidige seizoen vormen onder andere Philips, VDL, ASML, CSU, Royal Swinkels (bekend van Bavaria) en supermarktketen Jumbo de kern van deze samenwerking. Rabobank wordt daar nu aan toegevoegd en heeft zich voor een periode van vijf jaar aan het project verbonden.
Naar schatting draagt elk deelnemend bedrijf jaarlijks zo’n anderhalf miljoen euro bij aan PSV. Dankzij de toetreding van Rabobank stijgt het totale jaarlijkse sponsorbedrag richting de elf miljoen euro. Frans Janssen, commercieel directeur van de kampioen, is zeer te spreken over de uitbreiding.
“Met de komst van Rabobank wordt de basis onder deze unieke samenwerking verder versterkt. Dit initiatief is kenmerkend voor PSV en onze regio,” aldus Janssen. “Ook in de toekomst wil PSV de verbindende rol blijven vervullen en de Metropoolregio Brainport Eindhoven wereldwijd nog sterker positioneren.”